FADA

وبلاگ تخصصی سربازان گمنام ولی امر

FADA

وبلاگ تخصصی سربازان گمنام ولی امر

FADA
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ دی ۹۷، ۱۸:۵۷ - گردنبند دخترانه
    عالیه

نبرد بندر حدیده در یمن؛ ۱۴۹ کشته طی ۲۴ ساعت

این گزارش در حالی منتشر می شود که روز یکشنبه بین نیروهای دولتی یمن و شورشیان حوثی در منطقه ای مسکونی در شرق حدیده درگیری روی داده بود.

یکی از مقامات نیروهای دولتی یمن هدف از عملیات در این منطقه از شهر را «پاکسازی» آن از شورشیان عنوان کرد. این در حالی است که سازمان غیر دولتی «صندوق نجات کودکان» تاکید کرده که شمار مجروحان رو به افزایش است.

به گفته منابع نظامی و پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ شورشی حوثی، ۳۲ تن از نیروهای وفادار به دولت یمن و هفت غیرنظامی کشته شده اند.

بسیاری از ساکنان حدیده روز یکشنبه از حضور تک تیراندازان بر روی پشت بام ساختمانها خبر داده بودند. پیش از درگیری های روز یکشنبه دستکم ۶۲ نفر در درگیری های روز شنبه حدیده کشته شده بودند.

تهاجم نیروی های دولتی یمن برای بازپس گیری بندر حدیده از ماه ژوئن (خرداد ماه) آغاز شد. این در حالی است که از روز اول نوامبر (۱۰ آبان) بر شدت درگیری ها افزوده شده است.

کنترل بندر حدیده در غرب یمن برای شورشیان حوثی و نیروهای دولتی اهمیت راهبردی دارد. حدود سه چهارم کمک های بشردوستانه بین المللی از طریق بندر حدیده وارد یمن می شود.

شورشیان حوثی علاوه بر بندر حدیده کنترل صنعا، پایتخت یمن را نیز در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی