FADA

وبلاگ تخصصی سربازان گمنام ولی امر

FADA

وبلاگ تخصصی سربازان گمنام ولی امر

FADA
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ دی ۹۷، ۱۸:۵۷ - گردنبند دخترانه
    عالیه

FADA  چیست ؟

FADAیک سازمان دینی – امنیتی است . این نام مخفف 4 کلمه است :

{F}= فرهنگی

{A}= امنیتی

{D}= دینی

{A}= اطلاعاتی

در روایات اهل بیت (ع) آمده است که وقتی دو انسان تا مدّتی با هم دوست باشند ، به طور ناگهانی خصوصیات و اخلاق های هر دو به هم منتقل می شوند . به شکلی که  اگر رفیقی خوب باشد خصوصیات خوب او به طور ناگهانی به دوست دیگرش منتقل می شود و ممکن است وی را از گناهانی بزرگ نجات دهد و بر عکس. همچنین روانشناسان نیز این نکته را تایید کرده اند . فلذا هدف از تشکیل این سازمان ، پاسداری ازآرمان های دینی ، فرهنگی و.... جوانان است . این سازمان رشته های مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .یکی از رشته های این سازمان ، نیروی نفوذی است . نحوه کار نیرو های این رشته با توجه به روایات اهل بیت (ع) که در بالا به آن اشاره شد ، این است که پس از دریافت اطلاعات کامل از سوی FADAنسبت به شخص غیر مذهبی ، یک نیرو به صورت نفوذی از طرف سازمان با وی رفیق می شود و پس از مدّتی رفاقت ، کم کم وی را از شخص غیر دینی و بد به شخص خوب و با ایمان تبدیل می کند . البته امکان دارد این کار مدّت زیادی طول بکشد ، امّا موضوع آن است که نیروی FADAماٌموریت خود را با موفقیت به پایان ببرد که پس از نتیجه دادن این ماٌموریت ، هم درجه آن نیرو در این سازمان بالا می رود و مهم تر از آن اینکه رضایت خداوند متعال را نیز شامل حال خود می کند که این کم سعادتی نیست . و همچنین  چون نیرو های این

ارگان ، کاملاً گمنام هستند و هیچ کس ، حتّی خانواده آنها نیز هویتشان را نمی دانند ، لقب سربازان گمنام ولی امر به آنها داده شده است که واقعاً برازنده آنهاست .

 

از چه طریق می توان استخدام  FADA شد؟

 

به دو روش می توان استخدام این سازمان شد :

1- استخدام از طریق وبلاگ

2- استخدام از طریق نیرو های FADA

 

مراحل استخدامی FADA چیست؟

 

استخدام این سازمان مراحل متعددی دارد . اولین مرحله از این مراحل ، نوشتن اطلاعات شخصی ، شامل نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد و.... است که باید کامل شود . در مرحله دوم باید فرم نامه شخص ، تیک بخورد . فرم نامه ، همان قوانینی است که در همین وبلاگ به نمایش گذاشته شده است که شخص باید تمام قوانین این سازمان را داشته باشد . در مرحله سوم ، از طرف FADA با شخص تماس گرفته می شود و سؤالاتی از وی پرسیده خواهد شد که در ادامه به این سؤالات خواهیم پرداخت . چنانچه طرف سؤالات را هم به خوبی جواب داد وارد مرحله چهارم یعنی انتخاب رشته  در FADA می شود . انتخاب رشته FADA جدا از انتخاب رشته تحصیلی است و با هم فرق دارد که این مطلب را هم در ادامه به آن خواهیم

پرداخت . بعد از انتخاب رشته ، شخص وارد مرحله پنجم که همان صدور کارت شناسایی است می شود . در این مرحله یک کارت با کد مشخص از طرف FADA به شخص داده خواهد شد و بدین وسیله آن شخص ، به عضویت این سازمان در می آید و جزء نیروهای رسمی این سازمان می شود .

 

در مرحله سوم ، سؤالات FADA از اشخاص چیست ؟

 

سؤالات FADA به 3 بخش تقسیم می شود :

1- اطلاعات سیاسی : اطلاعات سیاسی شامل اطلاعات جزئی از وزارت خانه ها و هیـئت دولت و مجالس خبرگان و شورای اسلامی است .

2- اطلاعات ولایت فقیه : اطلاعات ولی فقیه شامل اطلاعات جزئی از زندگی نامه ولی فقیه جامعه اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و تعداد زعیمان بعد از امام زمان (عج) تا خامنه ای است .

3- اطلاعات دینی :  اطلاعات دینی شامل اطلاعات جزئی از 5 فرقه های مهم فعال در شیعه {یمانیه – احمدیه – اسماعیلیه – علی اللهیان - شیرازی ها }است .

 

رشته های FADA چیست ؟

 

رشته های FADA به 5 بخش تقسیم می شوند .

1- تربیت معلم :

  • اطلاعات سیاسی
  • اطلاعات دینی
  • اطلاعات ولایت فقیه
  • اطلاعات روانشناسی
  • روانخوانی قرآن
  • ترتیل قرآن
  • تحقیق (قرائت) قرآن
  • حفظ قرآن
  • تجوید
  • صحیح خواندن نماز
  • رشته تحصیلی فرد

2- نیروی نفوذی

3- نیروی حفاظت سازمان

4- مخبر

5- نیروی گشت ویژه میبد {نگوم}

 

تبصره : تمامی رشته ها به جز نیرو های حفاظت سازمان ، توسط خود شخص انتخاب می شود .

 

کارت شناسایی FADA چه فایده ای دارد ؟

 

اعضاء FADA میتوانند با داشتن این کارت ، در کلاس های مختلف به صورت رایگان ثبت نام کنند . البته به شرط آن که لوگوی FADA در تبلیغات آن کلاس قرار گرفته  باشد . همچنین برای ورود به سازمان (ساختمان) FADA کارت شناسایی اجباری است . و اگر کسی این کارت را نداشته باشد ، نه میتواند در کلاس هایی که لوگوی FADA قرار گرفته  به صورت رایگان شرکت کند و نه می تواند وارد سازمان (ساختمان) FADA شود .